Com treballem l'Educació Emocional? UUDD


A continuació us exposo els objectius i continguts proposats per a ser treballats i la relació amb els competències bàsiques, com també, els criteris d'avaluació que té la Unitat de programació. 

OBJECTIUS DIDÀCTICS

 Objectius generals:
·      Controlar i reconèixer els sentiments i emocions propis i dels altres.
·      Millorar les condicions de relacions interpersonals. 

Objectius específics:
  • Reconèixer les emocions bàsiques: alegria, por, tristesa, enuig, i vergonya,...
  • Reconèixer els sentiments propis per poder administrar-los.
  • Ser conscients de les emocions dels altres (empatia).  
  • Plantejar-se i distingir entre diferents maneres de reaccionar correctament davant dels sentiments dels altres.
  • Promoure la mediació verbal (raonament lògic) per facilitar l’aprenentatge, la solució de problemes i la previsió de conseqüències.
  • Participar activament en el treball en equip, adoptant una actitud responsable, solidària i cooperativa, argumentar les pròpies opinions i contrastar-les amb la dels altres, respectant-les totes.    

CONTINGUTS
  • Les emocions bàsiques.
  • Expressió raonada de sensacions personals.
  • Respecte davant de les emocions dels altres.
  • Valoració del propi raonament lògic i el dels altres per a la resolució de problemes. 
  • Valoració del treball en equip.

COMPETÈNCIES BÀSIQUES

Competència social i ciutadana.
  • Participar activament en el treball en equip, adoptant una actitud responsable, solidària i cooperativa, argumentar les pròpies opinions i contrastar-les amb la dels altres, respectant-les totes.   
Competència d'autonomia i iniciativa personal:
· Desenvolupar habilitats personals (autoconeixement, autoestima, autoreflexió) que afavoreixin les relacions interpersonals.

Competència comunicativa lingüística i audiovisual.
·   Utilitzar la llengua per a compartir informació i construir coneixement.
· Produir petits textos, tant orals com escrits,  que desenvolupin les competències comunicatives bàsiques: descripció, explicació, i argumentació.

Competència d'aprendre a aprendre.
  • Promoure l’observació de la realitat,  i la generació d'hipòtesis o situacions imaginàries com a eina d'anàlisi per a extreure conclusions.
  • Promoure el diàleg i el compartir coneixement entre iguals com una oportunitat per aprendre més.
CRITERIS D’AVALUACIÓ
  • Ser capaç de reconèixer les emocions bàsiques.
  • Ser capaç de reconèixer els sentiments propis per poder administrar-los.
  • Distingir entre diferents maneres de reaccionar correctament davant dels sentiments dels altres.
  • Ser capaç de dialogar i respectar les aportacions dels companys de classe.
  • Ser capaç de veure en el treball en equip una possibilitat per aprendre més i millor.
En aquest sentit, per a l’avaluació dels continguts, es consideraran totes les activitats d’ensenyament- aprenentatge realitzades a l’aula

ACTIVITATS D'ENSENYAMENT APRENENTATGE

coneixement personal i del grup


  • Presentació individual davant del grup.
  • El semàfor: Cada sessió començava amb aquesta mateixa activitat. cada alumne al entrar a la sessió s'enganxa un gomet. segons el seu estat d'ànim s'enganxava un gomet de diferent color: verd: alegre, content, tranquil, ...groc: preocupat, inquiet, angoixat,...vermell: enfadat, disgustat,...
  • La ruleta de la fortuna: exploració de les pròpies emocions
  • La inundació: reflexió personal sobre quines coses són important per cadascú. 
  • carta de presentació: com em defineixo?
  • el mirall: com es sent l'altre?
  • el joc de els bestieses: què ens agrada? i què no ens agrada?
visionat de vídeos


Resolució de conflictes
  •  Dilemes morals. A partir de contes... reflexionem.
  •  Dilemes morals. Que faríem en aquests casos. L’Ariadna/ Còmic de Mafalda.
  •  Resolució de conflictes: 3 sessions “Quan tot s’embolica”


Relaxació
  • Roca i aigua: reflexionar sobre les pròpies emocions. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada