A continuació us exposo els objectius i continguts proposats per a ser treballats i la relació amb els competències bàsiques, com també, els criteris d'avaluació que té la Unitat de programació.
OBJECTIUS DIDÀCTICS
Objectius generals:
· Millorar les condicions de relacions interpersonals.
Objectius específics:
- Reconèixer les emocions bàsiques: alegria, por, tristesa, enuig, i vergonya,...
- Reconèixer els sentiments propis per poder administrar-los.
- Ser conscients de les emocions dels altres (empatia).
- Plantejar-se i distingir entre diferents maneres de reaccionar correctament davant dels sentiments dels altres.
- Promoure la mediació verbal (raonament lògic) per facilitar l’aprenentatge, la solució de problemes i la previsió de conseqüències.
- Participar activament en el treball en equip, adoptant una actitud responsable, solidària i cooperativa, argumentar les pròpies opinions i contrastar-les amb la dels altres, respectant-les totes.
CONTINGUTS
- Les emocions bàsiques.
- Expressió raonada de sensacions personals.
- Respecte davant de les emocions dels altres.
- Valoració del propi raonament lògic i el dels altres per a la resolució de problemes.
- Valoració del treball en equip.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES
Competència social i ciutadana.
- Participar activament en el treball en equip, adoptant una actitud responsable, solidària i cooperativa, argumentar les pròpies opinions i contrastar-les amb la dels altres, respectant-les totes.
Competència d'autonomia i iniciativa personal:
· Desenvolupar habilitats personals (autoconeixement, autoestima, autoreflexió) que afavoreixin les relacions interpersonals.
Competència comunicativa lingüística i audiovisual.
· Utilitzar la llengua per a compartir informació i construir coneixement.
· Produir petits textos, tant orals com escrits, que desenvolupin les competències comunicatives bàsiques: descripció, explicació, i argumentació.
Competència d'aprendre a aprendre.
- Promoure l’observació de la realitat, i la generació d'hipòtesis o situacions imaginàries com a eina d'anàlisi per a extreure conclusions.
- Promoure el diàleg i el compartir coneixement entre iguals com una oportunitat per aprendre més.
CRITERIS D’AVALUACIÓ
- Ser capaç de reconèixer les emocions bàsiques.
- Ser capaç de reconèixer els sentiments propis per poder administrar-los.
- Distingir entre diferents maneres de reaccionar correctament davant dels sentiments dels altres.
- Ser capaç de dialogar i respectar les aportacions dels companys de classe.
- Ser capaç de veure en el treball en equip una possibilitat per aprendre més i millor.
ACTIVITATS D'ENSENYAMENT APRENENTATGE
coneixement personal i del grup
- Presentació individual davant del grup.
- El semàfor: Cada sessió començava amb aquesta mateixa activitat. cada alumne al entrar a la sessió s'enganxa un gomet. segons el seu estat d'ànim s'enganxava un gomet de diferent color: verd: alegre, content, tranquil, ...groc: preocupat, inquiet, angoixat,...vermell: enfadat, disgustat,...
- La ruleta de la fortuna: exploració de les pròpies emocions
- La inundació: reflexió personal sobre quines coses són important per cadascú.
- carta de presentació: com em defineixo?
- el mirall: com es sent l'altre?
- el joc de els bestieses: què ens agrada? i què no ens agrada?
- vídeo dels Barrufets. http://www.youtube.com/watch?v=f6CsRFS0G6Q identificar emocions a través d'expressions facials i actuacions (Presentació de les cares dels barrufets
- Dinner for two. http://www.youtube.com/watch?v=Kq0yp6Fzg6E treball sobre la reflexió dels diferents papers que hi ha en el conflicte, que fa cadascú, com podrien haver actuat???
Resolució de conflictes
- Dilemes morals. A partir de contes... reflexionem.
- Dilemes morals. Que faríem en aquests casos. L’Ariadna/ Còmic de Mafalda.
- Resolució de conflictes: 3 sessions “Quan tot s’embolica”
Relaxació
- Roca i aigua: reflexionar sobre les pròpies emocions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada