Treballem l'Educació Emocional


Una de les àrees d'influència de l'orientadora en el currículum dels alumnes de la ESO és l'Educació Emocional.
En aquest cas és la professora d'una matèria de modalitat de 3r ESO que porta per títol: aprenem a ser i a conviure
És el primer any que s'ofereix aquest matèria a l'alumnat de la ESO.  S'ha dut a terme durant el primer trimestre amb un grup de 15 alumnes. Es duia  a terme en dues sessions la setmana d'una hora cada una.

A nivell personal, he fet formació referent aquest aspecte, és per això que em vaig oferir per donar un cop de mà  a l'hora de preparar les sessions i els continguts a treballar durant la matèria optativa. 
Dedicàvem una estona de cada setmana per poder compartir materials i contrastar maneres de treballar, enfocar i transmetre la importància del treball de les emocions en la nostra societat. 

Un dels aspectes que vam reflexionar és el com es justifica aquesta matèria  a l'escola. En aquest cas jo proposaria les diferents qüestions:
L'educació emocional és la capacitat de controlar i reconèixer els sentiments i emocions propis i dels altres, de discriminar entre elles i fer servir aquesta informació per guiar el nostre pensament i les nostres accions.
L'educació emocional treballa la forma d'interactuar amb el món. Té molt en compte els sentiments, i engloba habilitats com el control dels impulsos, l'autoconsciència, la motivació, l'entusiasme, la perseverança, l'empatia, l'agilitat mental, etc., que resulten indispensables per a una adaptació social bona i creativa.
L'educació emocional intenta potenciar la nostra intel·ligència emocional per tal de facilitar el desenvolupar-se a la vida amb èxit i felicitat.  Aquestes habilitats es poden aprendre i estimular en l'edat escolar,  especialment durant el desenvolupament de l’ús de la mediació verbal, entre els cinc i els set anys d'edat.   Així doncs,  creiem que aquest resulta un nivell adequat per incloure aquests aprenentatges.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada