El centre on realitzo les pràctiques és un centre concertat, religiós i integrador. Abarca el 2n cicle d'educació infantil, l'etapa de Primària, de Secundària i el Batxillerat; també ofereix la branca de formació de PQPI (Programa de Qualificació Professional Inicial).
Es defineix confessionalment com a
cristià. Model que s'articula en tres eixos:
-
Assumir la proposta religiosa pròpia de l'Església Catòlica.
-
Oferir un espai on els creients puguin viure i créixer en la seva fe en Jesucrist.
-
Restar obert a tothom que desitja l'educació que s'hi imparteix i respecti la
seva identitat.
En quant a Orientació Ideològica creu en valors com:
a) Pluralisme ideològic: L'escola ha
de respectar l'evolució de l'alumne en el sentit de no imposar-li cap concepció
política. D'altra banda, ha d'estimular els valors de la convivència:
solidaritat, respecte als altres i actitud de diàleg.
b) Valors democràtics: L'escola ha de transmetre els valors bàsics d'una societat democràtica (el respecte envers els altres i un mateix, el sentit de la llibertat lligat al de la responsabilitat, la solidaritat, el gust per la feina ben feta...) i la invitació a participar en la millora d'aquesta societat.
c) Arrelament a Catalunya i obertura al món: L'escola ha d'afavorir la integració social de l'alumne a través de la vinculació efectiva en la seva realitat sòcio-cultural. Aquesta inserció en el propi medi no es basa en l'oposició als altres sinó en la capacitat d'integració dels valors culturals i humans de qualsevol societat.
b) Valors democràtics: L'escola ha de transmetre els valors bàsics d'una societat democràtica (el respecte envers els altres i un mateix, el sentit de la llibertat lligat al de la responsabilitat, la solidaritat, el gust per la feina ben feta...) i la invitació a participar en la millora d'aquesta societat.
c) Arrelament a Catalunya i obertura al món: L'escola ha d'afavorir la integració social de l'alumne a través de la vinculació efectiva en la seva realitat sòcio-cultural. Aquesta inserció en el propi medi no es basa en l'oposició als altres sinó en la capacitat d'integració dels valors culturals i humans de qualsevol societat.
En l'aspecte educatiu, fomenta l'esperit crític, la capacitat de discussió i
de decisió i la voluntat col·lectiva de transformació de la realitat social.
En l'aspecte pedagògic, procura habilitar el major nombre de mitjans inclosos els tecnològics per
poder atendre una major diversitat de ritmes evolutius i de capacitats
intel·lectuals.
En l'aspecte instructiu, es dóna importància a
l'adquisició d'hàbits, tècniques i continguts bàsics; cultivem la investigació
i la sistematització científica amb vista a una utilització pràctica, i estimulem una actitud
oberta i receptiva envers els canvis que el progrés i la tècnica ens reporten.
En l'aspecte formal, enten que l'ordre i la disciplina són necessaris per a
la vida i el treball però que no seran entesos ni com una rutina ni com la conseqüència simple
de la coerció; ans al contrari, la tasca educativa de l'escola en aquest sentit
es basarà en la relació educativa, el diàleg, la reflexió, el respecte mutu, la
col·laboració i la solidaritat.
Té com a Opcions Pedagògiques:
a) Coeducació: D'acord amb la
igualtat de drets i la no discriminació de l'activitat educativa, l'ensenyament
que s'imparteixi al nois i noies serà igual i es desenvoluparà en un marc de
coeducació.
b) Desenvolupament de capacitats: Els principis
pedagògics que configuren l’educació com a desenvolupament de capacitats
inspiraran i
orientaran la pràctica docent quotidiana de l'escola.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada