Com ja us he anat explicant , durant aquest 2n període de pràctiques hem començat a elaborar el pal de mediació del centre. En el meu pla de treball la primera fase es tractava de recollida d'informació.
A continuació us detallo com m'ha anat.
Els OBJECTIUS que m'havia plantejat eren:
- recollir documentació per la fonamentació teòrica
- recollir dades i informació específica del centre relacionada amb la convivència i la resolució de conflictes
Les ACTIVITATS I CONTINGUTS que he portat a terme han estat:
Les ACTIVITATS I CONTINGUTS que he portat a terme han estat:
1- cercar bibliografia i web grafia relacionada amb la cultura de la pau i la mediació: bàsicament he fet Internauta i he buscat i rebuscat per la xarxa. M'he centrat en bibliografia però també amb diferents experiències d'altres centres.
2- Destriar i recopilar i estudiar la diferent informació cercada. aquesta feina ha estat força complicada, és un tema que hi ha moltíssima informació i cal mirar, llegir, contrastar i destriar bé. Al haver-hi tanta cosa publicada, arriba un moment que el cap explota i que ja no saps ben bé en quin punt et trobes, i que de tot allò que has llegit i cercat. Per mi aquest va ser el moment d'aturar-me i de començar a descartar informació i de començar-la a situar en cada àmbit de l meu treball. Ha estat una feina molt interessant i també entretinguda, i per què no dir-ho una mica feixuga.
A continuació us poso uns quan exemples dels INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES que he cercat per fer-ne algun tipus d'ús durant el meu treball.
- instruments:
- bibliografia: he anat actualitzant la pàgina de bibliografia del blog. tot i amb això us adjunto un parell que em semblen molt interessants.
llicències d'estudi:
llicències d'estudi:
·
Dantí Vilalta, F. Comunicació i mediació: per a la convivència als instituts desecundària.
·
Viñas Cirera, J. Elements organitzatius favorables a la implementació de lacultura de la mediació. La resolució pacífica de conflictes als centres.
-web grafia
www.edu3.cat
www.xtec.cat
www.edu3.cat
www.xtec.cat
- dades internes del centre
2- tècniques:
- qüestionaris
- enquestes
CAIXA DE
CONVIVÈNCIA: EDUCACIÓ INFANTIL I PRIMÀRIAAquesta Kxa ofereix activitats per a treballar diferents aspectes que intervenen en la convivència. En aquest recurs es treballa la competència Social, la comunicació, les emocions, l’acollida, la 'inclusió i la cultura de la pau i mediació.
La Kxa contempla l’adequació d’activitats i creació d’activitats pels diferents nivells d’infantil i primària. A la kxa de convivència hi podem trobar 20 activitat d'infantil, 21 per a cicle inicial, 25 de cicle mitjà i 26 de cicle superior.
CINC KXS: EDUCACIÓ SECUNDÀRIA
5Kxs és un conjunt de recursos, en forma d’activitats, per a formadors i formadores i per als centres que desitgin treballar amb l’alumnat aspectes generals i específics dins dels projectes de convivència.
5Kxs suposa disposar d’un seguit d’activitats i materials per aplicar directament a l’aula, per tant, potser molt útil per treballar aspectes de convivència des d'un punt de vista curricular, atenent a les competències bàsiques.
Totes les activitats de 5Kxs són autoavaluables.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada