dimarts, 11 de desembre del 2012

Atenció  a la diversitat:  PLA INDIVIDUALITZAT

Una de les tasques on posa més èmfasi l'orientadora de l'etapa de la ESO i BTL és en el seguiment de l'elaboració, desenvolupament i avaluació dels PI (Pla individual). 
La tasca que avui hem començat i que ens comportarà força estona de dedicació és precisament aquesta, seguiment dels PI que ja estan elaborats. 

Què és un PI? document que ah de recollir a partir de la informació obtinguda amb l'avaluació inicial de l'alumne/a, la priorització de les necessitats educatives a treballar i ha d'establir els mecanismes de planificació, seguiment i avaluació del seu procés aprenentatge, que li ha de permetre incorporar-se a la dinàmica habitual del seu grup classe. Per tant és una programació que té en compte les competències bàsiques cal la conformitat de la família i l'aprova el director del centre.  

A partir de l'avaluació passada per l'orientadora i de les avaluacions inicials que cada professor/a fa als alumnes en la seva matèria, els tutors juntament amb l'orientadora comencen a elaborar els PI dels diferents alumnes  amb NEE. 
en l'estona d'avui em dedicat la trobada on la M m'ha explicat cada PI que hi ha a l'etapa de la ESO. La veritat és que deu  ni do els que hi ha. Hi ha alumnat que té dictamen i que per tant el Pi ve una mica més dirigit i d'altres, que són PI interns per tal de donar un recolzament al propi alumnat.

valoració de la sessió: 
Entenc que aquest tasca és una de els tasques més freqüents en la feina d'orientador d'un centre escolar. és una feina que requereix molta disciplina i reflexió per part de l'orientador tan com una molt bona coordinació amb la resta de professorat, especialment els tutors/es ja que són els màxims responsables d'aquest document.  









1 comentari:

  1. Hola Nun,
    sí que és veritat que fer un PI suposa un esforç afegit quan al temps que hi ha de dedicar la tutora a realitzar-lo i fer-ne el seguiment. Però amb la col·laboració de la psicopedagoga (orientadora) l'avaluació de l'alumne se simplifica, doncs els objectius a valorar estan ben definits, i a la llarga s'agraeix moltíssim.

    Anna M

    ResponElimina