dimarts, 11 de desembre del 2012

Reunió amb claustre: seguiment dels alumnes. Elaborem els PI

Aquesta setmana la reunió del claustre es dedica  explicar/ recordar al professorat aspectes relacionats amb els PI.
en primer lloc la cap d'estudis de l'etapa de la ESO, recorda la importància del seguiment de l'acció tutorial; el valor que se li dóna a l'escola a aquest aspecte i que per tant no es pot oblidar. En aquest cas es referia al fet d'aprofitar bé les estones de tutoria individual que té cada tutor/a amb el seu alumnat; la relació amb les famílies i les entrevistes amb aquestes i per últim l'aspecte de l'elaboració dels PIs pertinents. 
En aquest moment és l'orientadora qui passa a explicar, recordar, com s'elaboren els PIs, què s'ha de tenir en compte, en quin moment s'ha de fer, qui hi participa. els hi mostra els models que hi ha, els mostra el full de ruta per al d'ubicar el documents dins la xarxa de l'escola. finalment acorden que durant la setmana vinent el professorat anirà marcant-se els objectius a treballar amb l'alumnat sensible atenir un PI i que els tutors concretaran una hora no lectiva del seu horari per quedar amb l'orientadora per anar-los elaborant, i reflexionant hi conjuntament. 

valoració de la sessió: 
tot el professorat sabia què era un PI i com s'elaborava però queda palès que per a ells és una carrega afegida i que per tant és un aspecte de al seva tasca diria que els costa encarar. entenc que hi ha un camí molt llarg a recórrer en aquest aspecte. 

1 comentari:

  1. Hola Núria
    Sembla que a mi em va passar el mateix quan l'orientadora explicà a tot el professorat quines pautes s'havien de seguir un poc per a la PI. Com deia en unes reflexions del blog, el claustre no acaba d'entendre el fet de que les els problemes que sorgeixen s'han d'encarar d'una manera més interdisciplinària i no és cosa d'una persona tan sols.

    ResponElimina