diumenge, 16 de desembre del 2012

Desembre, 2a setmana

SETMANA D'AVALUACIONS

Aquesta setmana s'han fet  les juntes d'avaluacions per donar per tancat el primer trimestre del curs. durant aquest setmana i l'entrant les tasques que duu a terme l'orientadora  referent a les avaluacions són:
  • Preparar les comissions d'avaluació amb els tutors sobretot les específiques d'aquells alumnes que tenen un seguiment per part de l'equip d'orientació de l'escola
Dedica una de les hores no lectives de cada un dels tutors/es o bé d'aquells professors/es que en facin            demanda per tal de poder analitzar els resultats de l'alumnat amb NEE (Necessitats Educatives Especials). A partir d'aquí es reflexiona i es dissenya un camí a traçar per l'alumne on  hi costen: objectius a plantejar-se, revisió del PI si s'escau i concretar quin tipus de mesures d'atenció a la diversitat cal disposa per l'alumne en concret: tipologia de reforç, reflexió sobre les matèries de modalitat que se li haurien de proposa pel següent trimestre, ...etc. 
  • Revisar i actualitzar l'estat dels PIs, 
En aquest cas, no ha calgut dedicar-hi gaire temps ja que aquesta feina  s'havia acabat de realitzat en un termini relativament curt i proper. per tant els professorat ho tenia molt fresc i en ment, i, estaven bastant adaptats al moment actual que en el que es troba l'alumne. 

  • Entrevistes juntament amb el tutor/a amb les famílies d'alumnes amb seguiment per part de l'equip d'orientació. 
L'objectiu d'aquestes entrevistes no és res més que poder explicar a la família quins han estat els resultats de els avaluacions. depenent dels resultats cal pactar quines pautes i objectius s'han de marcar a partir d'ara.
L'orientadora no assisteix a trotes les entrevistes que es fan ja que li és impossible per dedicació horària i per la quantitat d'alumnat amb aquestes característiques. La manera de funciona que es te és: prepara amb els tutors totes les entrevistes però només assisteix en aquelles que es preveu que caldrà un recolzament més significatiu  ala família i/o a l'alumne; o bé, en aquelles entrevistes on l'alumne està en un procés terapèutic i/o en un seguiment psicològic, psicopedagògic o psiquiàtric específic. 

Valoració de la setmana: 

En aquesta setmana un dels aspectes que he constatat és la importància de la presència del psicopedagog/orientador com a recurs de recolzament al professorat. El professorat és expert en la seva matèria, les seves programacions i el seu dia a dia dins l'aula però a l'hora d'encarar i poder analitzar els resultats d'una avaluació, proposar o dissenyar unes pautes de seguiment, planificar els recursos i les mesures d'atenció a la diversitat per donar resposta a les necessitats de l'alumnat amb NEE cal un professional amb uns coneixements més específics. Aquí és on entra el paper important del psicopedagog. El professorat bucs algú que l'orienti, i l'ajudi en el moment d'enfocar un treball específic amb aquest tipus d'alumnat amb unes característiques específiques. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada