divendres, 14 de desembre del 2012

Desembre, 1a setmana

TREBALL INTERDISCIPLINARI 

Reunió amb EAP

Aquesta setmana ha estat curta però molt interessant. Al només tenir tres dies hem condensat les sessions a l'inici de la setmana. Aquest fet m'ha donat la oportunitat d'assistir a la reunió de seguiment amb la professional de l'EAP. 
L'EAP visita al centre de manera quinzenal, un matí cada dues setmanes.
Organització de la visita de l'EAP: Comença la trobada dedicant uns minuts amb les tres orientadores del centre per explicar novetats aspectes en general a saber per totes tres i seguidament organitzen el temps segons les necessitats de seguiment d'alumnat. la majoria de vegades les orientadores ja porten el temps organitzat per poder aprofitar al màxim, com també si és dia d'observació al professional de l'EAP ja està informada per tal de venir amb el material necessari per poder-la realitzar.

Tasques del dia:
En primer lloc, s'ha revisat i repassat al llista d'alumnes amb NEE amb dictamen per tal de comparar i verificar el llistat de l'escola i el llistat de l'Administració.  
En segon lloc, en el dia d'avui, la professional de l'EAP venia  a fer una observació a un alumnes d'infantil amb dictamen de síndrome d'Asperger. 
organització de la observació: 
- Explicació de com es faria per part de l'EAP a l'orientadora de l'etapa
- Observació de l'alumne en dos moments diferents: 
  • Dins l'aula en un treball de gran grup: a grans trets l'observació es va fixaren: capacitat d'atenció i grau de dispersió en l'explicació. Durant la tasca individual motivació davant el treball, reacció davant les dificultats i recursos per demanar ajuda.  
  • durant l'estona d'esbarjo: tipus de jocs i nivell de interrelació i com interactua amb la resta de companys i companyes. 
- Retorn de l'observació per part de l'EAP a l'orientadora i la tutora de l'alumne. 


valoració de la sessió: 
importància del treball en xarxa i interdisciplinari? en el dia d'avui he pogut ratificat un aspecte de la nostra tasca que crec que és imprescindible, el treball en xarxa. 
Jo parteixo de la premissa que: allà on tu no pots arribar segur que hi arriba un altre o bé et pot ajudar arribar-hi. 
aquest fet ha quedat palès aquest matí. el centre es troba davant un alumne que s'ha incorporat aquest curs a P4 amb síndrome d'Asperger. És una tipologia d'alumnat nou la centre i aquest es veu que li manca informació i fins i tot recursos per poder atendre de la millor manera a l'alumne. Aquí entra en joc el treball en xarxa, quan hi ha més d'una mirada,més d'un perspectiva sempre dóna una visió molt més complerta. Calm poder treballar amb informació del que és té a davant i això és el que de moment els proporciona l'EAP a través de les seves observacions i coneixements del síndrome.

Personalment  he trobat molt enriquidor el treball conjunt entre l'escola (orientadora i tutora) i l'EAP. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada