dimarts, 11 de desembre del 2012


NOVEMBRE: 2a setmana

Atendre a la diversitat: una de les grans dificultats 

Durant aquest temps que porto passejant pels passadissos del pis de la ESO, i  tinc la sort de poder parlar i conversar amb el professorat, una de les dificultats més vigents que estic veient que podem trobar  a la ESO és el fet de poder integrar en un grup classe aquells nois i noies nouvinguts, amb incorporació tardana; sobretot si aquest tipus d'alumnat no té la competència lingüística per tal de comunicar-se i establir una bona relació amb els seus companys. 
Justament aquesta setmana durant la meva sessió hem estat realitzant l'exploració/ valoració inicial de competències de dos germans de 14 i 16 acabats d'arribar del Magreb. 
Hem estructurat la sessió concretant en tres aspectes per començar: 
1- Coneixement personal: família, interessos, origen, ...
2- Competència Lingüística: coneixença de vocabulari comú, coneixement de grafies i/o el seu so 
3- Competència Matemàtica: conceptes numèrics sèrie numèrica, grafia i nom dels nombres, ...,  operacions concretes
a partir d'aquesta valoració inicial estudiarem quins aspectes cal treballar més amb ells, quin són els aspectes que es prioritzaran i finalment juntament amb el tutor es desenvoluparà un Pla Individualitzat per cada alumne. 


Valoració de la sessió: 

En un primer moment quan et trobes d'avant una persona amb qui creus que no podràs comunicar-te, costa imaginar com podràs fer-li qualsevol tipus d'avaluació. Establir un primer vincle no ha estat fàcil ja que ens havíem vist alguna vegada però no ens coneixíem, però a mida que van anar passant els minuts el noi va anar agafant una mica més de confiança i es va anar relaxant. tot i amb això, l'estona que vam dedicar-hi ens va quedar curta i buscarem un nou moment durant la setmana per acabar l'avaluació inicial.
us continuo explicant!! 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada