dijous, 8 de novembre del 2012


A continuació us explico una mica les tasques que hem anat fent durant aquestes primeres setmanes: 

OCTUBRE

1a setmana: familiarització amb l'espai, l'organització del departament d'orientació

2a setmana: vaig assistir a la reunió de l'equip d'orientació. Va ser un matí intens amb molta informació. Molt interessant treballar amb la resta d'orientadores. Es va fer una valoració de l'inici de curs. Aquest any hi ha hagut una gran incorporació d'alumnes nous. d'aquest alumnes n'hi ha algun que té dictamen i seguiment de l'EAP de la zona. 

3a setmana: vaig tornar assistir a al reunió de tot l'equip. En aquesta reunió van realitzar, perfilar  i acordar el seu pla anual de treball. 

4a setmana: en aquest centre no hi ha aula d'acollida però si que hi ha alumnat susceptible de rebre ajuda en quant a l'aprenentatge de la competència lingüística. Una de els tasques que té l'orientadora és organitzar el que anomenem taller de llenguatge. Avui hem estat estudiant cada un dels casos d'aquests alumnes nouvinguts per tal de poder fer una proposta a cada tutor i als alumnes. Per treballar cada cas partíem dels resultats acadèmics de l'any anterior si l'alumne ja era a l'escola , i de l'avaluació inicial que han passat a tots els alumnes, tan els que s'han incorporat aquests any com les que ja veien del curs anterior.   

Com a valoració, trobo molt interessant poder assistir a les reunions de l'equip d'orientació del centre. Moltes vegades per poder entendre bé una realitat cal veure-la de manera global. La possibilitat d'assistir en aquestes reunions m'ofereix la oportunitat, justament, de veure el centre en la seva globalitat. La mirada diferent de les quatre persones que formen l'equip és un valor afegit a tot el que estic descobrint, captant, aprenent.  

NOVEMBRE
1a setmana: em continuat treballant amb l'alumnat del taller de llenguatge enllestint els grups per tal de començar a treballar-hi quan més aviat millor. 

En tot això estem estudiant quin pot ser el meu paper en aquest tipus d'atenció  a la diversitat. 

5 comentaris:

  1. Hola Núria,
    En primer lloc, recordar-te que el blog ha de ser exclusiu de l’assignatura.
    Respecte al contingut del blog, dir-te que, de moment, has començat situant de manera molt descriptiva el teu Pràcticum.
    Hi has de reflectir el procés que vas realitzant en les teves Pràctiques, de manera que es percebi com et situes davant la intervenció psicopedagògica i els dubtes, dificultats… que vas trobant en el procés.
    És important que en el blog del Pràcticum es plasmi el procés de contrast constant entre el pla teòric amb la pràctica real del dia a dia.
    En relació a l’organització del blog, recorda que cal etiquetar (categoritzar) les entrades. A la guia docent de l'activitat queda molt ben explicat com s’ha de dur a terme aquesta organització.
    Aprofito per comentar-te que les intervencions al blog han de ser sovintejades.
    El nombre d'entrades del teu blog és insuficient.
    Respecte al seguiment dels blogs dels companys, hauries de fer l’esforç de seguir-los i participar-hi.

    ResponElimina
  2. Bona tarda Núria,
    Veig que des de la darrera revisió no has fet cap entrada nova al blog. No sé si ni tan sols hi has tornat a entrar.
    T’enviaré un correu privat.

    ResponElimina
  3. Bona tarda Núria,
    Continuem en la mateixa línia, malgrat les explicacions en el correu privat. Cap entrada de del dia 7 de novembre.
    Recorda que som a dues setmanes d'acabar la PAC. Espero que puguis esmenar les mancances.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Núria,
      En què consisteix exactament el taller de llenguatge que comentes? Va destinat únicament a alumnat nouvingut a l'etapa d'ESO? s'han creat diferents grups segons el nivell? quina és la metodologia utilitzada?

      Elimina
    2. Hola Irene,
      anteriorment a les escoles amb un índex d'alumnat nouvingut arribat en menys de 24 mesos al nostre sistema educatiu, la Generalitat donava una subvenció que es deia aula d'acollida, és a dir, destinava uns diners per a les escoles per tal que tinguessin un professorat destinat aquest alumnat. Amb els temps que corren aquestes subvencions ja no existeixen i entenc que els escoles han de buscar recursos intern per poder donar una resposta a l'atenció individual de l'alumnat amb necessitats. en aquest cas això és el que és el taller de llenguatge. és un espai on els alumnes amb dificultats de llenguatge acudeixen unes hores a la setmana per tal de donar un empenta en el seu domini de la llengua. per tal que sigui més funcional és fa per nivells d'adquisió de la llengua.

      Elimina