dissabte, 20 d’abril del 2013

SESSIÓ AMB EL CLAUSTRE DE PROFESSORAT

Una mica amb retard, us explico com va anar la sessió de formació al claustre de professorat.
finalment ens vam trobar tot el claustre de professorat dilluns passat durant l'estona de reunió que el claustre dedica setmanalment. L'estona proposada va ser de 1 hora i 30 minuts. Vaig distribuir la sessió en dues parts, la primera explicació del pla de convivència a través d'un power point explicatiu i la segona treball en petit grup a través d'uns documents que els vaig entregar. 

SENSACIONS
1a part: power point Pla de Convivència (PdC)
El fet d'haver preparat jo mateixa el power point i d'haver estat treballant el document del PdC amb profunditat va aportar-me el valor de la seguretat i de la confiança per poder fer una bona explicació. Em vaig dir a mi mateixa ha de ser: entenedor i molt engrescador, i així ho vaig fer. Amb les ganes que arribés a tothom i amb la seguretat que allò que estava explicant és un aspecte molt important de l'escola que s'ha de treballar, vaig dedicar 20 minuts a situar, contextualitzar i emmarcar el PdC. La resposta del professorat va ser molt positiva: cares d'atenció i escolta activa, fet que em va gratificar. 

Us adjunto power point perquè li pugueu fer una ullada. 

2a part: treball del professorat en grups
Aquesta 2a part va durar quasi una hora. Van sortir 15 grups de treball, el professorat va estar agrupat per nivell, es a dir cada grup estava format per tres tutors/es del mateix nivell i un professor especialista del mateix cicle (ex: tutors de 2n de primària i l'especialista de música del 1er cicle de primària.) Per tant, la majoria de grups eren de 4 mestres i/o professors i dos grups de 5 membres. un cop explicat el treball cada grup va poder anar a treballar al seu lloc habitual de reunió. En aquests punt, la meva feina va ser anar passant grup per grup per respondre preguntes, o bé donar un cop de mà a algun grup que s'havia quedat encallat en alguna qüestió. 
La sensació que vaig tenir mentre passava pels grups va ser d'un treball per part del professorat seriós i enriquidor. L'heterogeneïtat del professorat va fer que aquesta reflexió i diàleg entre companys de feina fos molt enriquidora, amb contrasts entre ells, amb experiències viscudes, ... molt positiu.  

Reflexions: 
A nivell personal he trobat aquest treball molt positiu i gratificant. 
Només el simple fet d'oferir al claustre, gran com és, un espai on parlar, intercanviar opinions i experiències, reflexionar sobre el clima de convivència que hi ha a l'escola, dels alumnes , dels companys,  sobre com actuem davant del conflicte,... ja ha valgut la pena. 
Ara em queda analitzar els documents que han anat treballant cada grup de professorat. Us ho explico en breu.

Material:
power point: https://docs.google.com/file/d/0B--cDxC4FokTLXUtZHgySWJHMlE/edit?usp=sharing 



documents de treball: 
https://docs.google.com/document/d/1gEI8dX5nblYGuO7AFcLpRYP8Nk5HVfwxKXVdug_Byyw/edit?usp=sharing 

1 comentari:

  1. Núria,
    les sensacions que tú expliques ( per cert molt positives!), van ser percebudes de la mateixa manera per la tutora de pràctiques?.
    ( Podria si és possible fer un post al blog')
    Gràcies,

    ResponElimina