dissabte, 13 d’abril del 2013

POSANT FIL A L'AGULLA: COMENCEM PEL CLAUSTRE


Durant el primer període de pràctiques un dels aspectes que més vaig treballar amb la tutora de pràctiques va estar centrat en el pla de convivència del centre. Com a escola que forma part d'una congregació religiosa i per tant forma part d'un grup de centres escolars i obres socials que treballen en xarxa, hem partir d'un document mare, un pla global per a tots el centres de la mateixa institució que nosaltres després d'una reflexió profunda vam concretar en relació en la realitat de la nostra escola. 
Un cop ja hem tingut el document acabat cal començar posar-lo en marxa i d'aquí han sortit les tres propostes de treball del meu projecte. 


1er pas: INCIDÈNCIA EN EL CLAUSTRE
objectius: 
-          Sensibilitzar al professorat sobre la importància de la cultura de la pau.
-      Donar a conèixer el pla de convivència del centre
-      Reflexionar sobre els conflictes del centre i la pròpia actuació

Durant tres sessions hem estat preparant la reunió amb el claustre de professorat. el que havia de ser una cosa ràpida i fàcil de preparar no ho ha estat tant. quan penses en com arribar a un grup de persones per tal que allò que els hi expliquis els hi sigui significatiu et porta a reflexionar en cada un dels detalls: què, com, quan i on faràs l'explicació; 

El què, el teníem clar, el Pla de Convivència del centre elaborat per nosaltres dues. 

El com: reunió de tot el claustre presentat un PowerPoint explicatiu i posteriorment treball en petits grups per fer un anàlisi més concret de la realitat sobre la conflictivitat del centre. En Aquest punt ens vam aturar una bona estona. És un claustre força gran, 80 professors/es i força divers. Tenim poques oportunitats de treballar tota plegats i més de proposar un treball intercicles o entre etapes. La primera opció era fer-ho en grups petits de treball amb un representant de cada cicle; però finalment i analitzant bé l'objectiu que en volíem treure:reflexionar sobre els conflictes del centre i la pròpia actuació, vam acabar canviant la nostra primera proposta i organitzant el professorat per grups de nivell i un especialista a cada grup. D'aquesta manera serà més fàcil que comparteixin tipus de conflictes i maneres d'actuació. Vam arribar a la conclusió que si treballes amb iguals, amb qui comparteixes, passadís i alumnes, és més fàcil reflexionar sobre les pròpies accions i problemes. 

Quan: reunió de claustre d'un dilluns. Cada dilluns hi ha reunió de claustre  a vegades és a nivell de cicles, a vegades en reunim a nivell d'etapa i en alguna ocasió a nivell de tot el claustre. En aquest cas en reunirem tot el professorat, el dilluns 15 d'abril de 17.35 a 19h.  

on: ens trobarem tost el claustre per escoltar l'explicació del pla de convivència i presentació del treballa fer a la sala d'actes del centre i després cada grup de nivell amb l'especialista inclòs treballaran a la seva tutoria.

dimarts us explico com m'ha anat la presentació i el treball amb el claustre. Aportant les reflexions i l'anàlisi pertinent. 






3 comentaris:

  1. Núria,
    en quins aspectes claus t'has basat per a l'el.laboració del powerpoint , per a fer-ho explícit al claustre?

    ResponElimina
  2. El meu objectiu principal era presenta el pal de convivència al claustre per tal que el coneguessin i que prenguessin consciència de la seva importància ple bon clima de l'escola.
    Per tant, vaig centrar el power point en els aspectes següents:
    - explicació d'on prové el document, marc normatiu.
    - el perquè d'un pla de convivència, objectius.
    - els principis bàsics del pal de convivència.
    - àmbits d'actuació.

    ResponElimina