dijous, 4 d’abril del 2013

Tria del pràcticum



Sóc de les persones que pensa que el conflicte és part inevitable del procés de creixement i desenvolupament de qualsevol grup social i de l'ésser humà. per el nostre dia a dia allò més important és ser capaç de "tractar els conflictes" de forma educativa, sobretot pel que cada dia entrem a les aules, estem en l'esbarjo i compartim estonetes amb nens, nenes, nois i noies. Crec que és molt important enfocar la nostra pedagogia partint de la premissa que de l’error i del conflicte se n’aprèn. Pretendre que un centre o una classe es mantinguin en una calma contínua és, desgraciadament, “allunyar-se de la realitat”.

És evident que aquest és un tema que ens afecta a tots i totes, per la qual cosa hauríem de consensuar una mínima "filosofia de la convivència", on les relacions interpersonals i l'organització escolar juguessin un paper essencial. Promoure convivència i afrontar els conflictes implica a tota la comunitat educativa. Això implica reservar “espais” i “temps” per a realitzar un treball coordinat entre els diferents agents.


En el món en què vivim actualment, la manera més fàcil de solucionar els problemes és encarar-se als altres, pensar que un mateix mai no ha fet res negatiu. La força i la violència dirigeixen i coaccionen. Crec fermament en la tasca educadora de l’escola, crec que la societat del futur, creix i es forma a les escoles, i és per això que hem d’educar, donar estratègies i recursos per aprendre a viure sense violència a força del diàleg, d’aprendre a conviure els uns als altres. És per aquest motiu i aprofitant que el centre ja tenia pensada la possibilitat d’engegar un projecte de mediació que centraré les meves pràctiques en aquest aspecte:la mediació escolar.

En el centre on estic fent pràctiques, una de els tasques que hi havia programada per aquest any era revisar el pal de convivència i promoure un canvi enfocat a introduir al cultura de la pau a l'escola. aquesta tasca la duia a terme els equips pedagògics dels centre i el departament d'orientació, per tant jo em vaig oferir a donar un cop de mà. Em va semblar una feina molt interessant. Em va semblar una tasca molt interessant. Més endavant us explicaré com vam revisar el document. 

aquest va ser el punt de partida de la tria de la meva tasca pròpiament del pràcticum. A partir d'aquí es va plantejar la idea de crear una eina per millorar l'índex de conflictivitat del centre. d'aquí sorgeix la idea d'implementar la mediació  com a metodologia de resolució de conflictes. 

1 comentari:

  1. Núria,
    entrades al blog ben enfocades.
    Ara es tracta de reflectir al llarg dels posts aquest projecte, la seva base metodològica i les teves opinions i reflexions, i com no exemplificar-ho amb bibliografia!.
    Seguim,...

    ResponElimina