tinc al cap tres propostes diferents: amb professorat, amb alumnat i pel centre en general, a continuació us les detallo .
TREBALL AMB
CLAUSTRE DE PROFESSORAT
|
FASE 1 : Preparació de les sessions de formació
DATA: abril 2013 HORES: 3h aprox.
|
Objectius:
-
Sensibilitzar
al professorat sobre la importància de la cultura de la pau.
-
donar a
conèixer el pla de convivència del centre
-
presentar la
mediació com a mètode de resolució de conflictes
Destinataris/àries: claustre professorat.
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
4.1. analitzar les accions que ja es fan i
veure si el resultat és bo (juntament amb equip pedagògic i cap d’estudis:
sancions posades, tipus de conflictes, ... etc ). A partir d’aquí fer la proposta de noves
accions a fer.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
-
Pla de Convivència del centre
-
Power points explicatius per la formació del professorat
-
Qüestionaris per al treball de reflexió del professorat
2- tècniques:
-
sessió formativa
-
treball en petits grups
|
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
|
ELABORACIÓ DEL
PLA DE MEDIACIÓ
|
FASE 1 : Recollida d’informació i documentació
DATA: març/ abril 2013 HORES: 15h aprox.
|
Objectius:
-
recollir documentació per la fonamentació teòrica
-
recollir dades
i informació específica del centre relacionada amb la convivència i la
resolució de conflictes
Destinataris/àries: comunitat educativa.
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1- cercar bibliografia i
web grafia relacionada amb la cultura de la pau i la mediació.
2- Destriar i recopilar i
estudiar la diferent informació cercada
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
-
bibligrafia
-
web grafia
-
dades internes del centre
2- tècniques:
-
qüestionaris
-
enquestes
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1. % de documentació específica vàlida
|
FASE 2 : elaboració del pla de mediació
DATA: maig 2013 HORES: 30h aprox.
|
Objectius:
-
creació d’un
document on incorpori el pal de mediació del centre.
-
dotar al
centre d’eines i recursos en la resolució de conflictes.
-
proposar la
mediació com alternativa en la resolució de conflictes.
Destinataris/àries: comunitat educativa.
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
|
FASE 3 :
presentació del pla de mediació a l’equip directiu del centre
DATA: maig /juny 2013 HORES: 2h aprox.
|
Objectius:
-
presentar el
pla de mediació a l’equip directiu del centre
-
proposar la
seva implementació pel curs 2013-2014
destinataris: equip directiu del centre
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
|
Document escrit
del pla.
Ordre del dia de
la reunió.
Power point
explicatiu d’ús en la reunió.
Acte de la reunió
on es reculli tot allò acordat.
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
|
MATÈRIA
OPTATIVA 1er ESO
|
FASE 1 : creació d’una unitat didàctica per la
matèria optativa
DATA: març 2013
HORES: 3h aprox.
|
Objectiu:
- elaborar la unitat didàctica per la
matèria optativa
Destinataris/àries: grup de 16 alumnes de 1er ESO
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
-
reflexió sobre els interessos de l’alumnat referent aquesta temàtica
-
reflexió sobre les necessitats del centre en la formació d’aquest
alumnat
-
elaboració de la pròpia unitat didàctica
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
- anàlisi de dades
- bibliografia relacionada amb la temàtica.
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
|
FASE 2 :
participació en la realització de matèria optativa: mediem i convivim
DATA: 3er trimestre 2013 HORES: 16h
aprox.
|
Objectius:
-
Observació
directa dins l’aula
Destinataris/àries: grup de 16 alumnes de 1er ESO
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1- Anàlisi de les sessions de la matèria optativa
2- Participar en les dinàmiques de l’aula.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1-
observació directe
2-
registre d’avaluació de l’alumnat
3-
enquesta de satisfacció sobre la matèria de l’alumnat.
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1-
grau de satisfacció de l’alumnat vers la matèria
2-
grau de assoliment de l’alumnat en els coneixements donat en la matèria
optativa.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada