dissabte, 13 d’abril del 2013

PLA DE TREBALL

Ara que ja us he explicat una mica la tria del projecte us presento el meu pla de treball, a partir d'aquí us aniré concretant que faig en cada una de les fases. 
tinc al cap tres propostes diferents: amb professorat, amb alumnat i pel centre en general, a continuació us les detallo . 

TREBALL AMB CLAUSTRE DE PROFESSORAT
FASE 1 :    Preparació de les sessions de formació
DATA:  abril 2013                                                  HORES: 3h aprox.
Objectius:
-          Sensibilitzar al professorat sobre la importància de la cultura de la pau.
-          donar a conèixer el pla de convivència del centre
-          presentar la mediació com a mètode de resolució de conflictes
Destinataris/àries: claustre professorat.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Preparació de les dues reunions de formació per al claustre de professorat
  2. activitats de les reunions de professorat: treball en petit grup, responen uns qüestionaris sobre el tema de la resolució de conflictes en el centre (adjuntaré els qüestionaris i el material treballat en el blog i/o en la memòria. )
  3. Analitzar les dades tretes de els dues reunions amb el claustre de professorat
  4. reflexionar sobre els passes que s’han de dur a terme amb el professorat partint de els conclusions de les dues sessions realitzades amb ells.
4.1. analitzar les accions que ja es fan i veure si el resultat és bo (juntament amb equip pedagògic i cap d’estudis: sancions posades, tipus de conflictes, ... etc ).  A partir d’aquí fer la proposta de noves accions a fer.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. instruments:
-          Pla de Convivència del centre
-          Power points explicatius per la formació del professorat
-          Qüestionaris per al treball de reflexió del professorat
2- tècniques:
- sessió formativa
- treball en petits grups

INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. 80% de respostes contestades en els documents fets pel professorat
  2. 2 propostes d’acció de millora tretes de l’anàlisi feta.  


ELABORACIÓ DEL PLA DE MEDIACIÓ
FASE 1 :    Recollida d’informació i documentació
DATA:  març/ abril 2013                                     HORES: 15h aprox.
Objectius:
-          recollir  documentació per la fonamentació teòrica
-          recollir dades i informació específica del centre relacionada amb la convivència i la resolució de conflictes
Destinataris/àries: comunitat educativa. 
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1-      cercar bibliografia i web grafia relacionada amb la cultura de la pau i la mediació.
2-      Destriar i recopilar i estudiar la diferent informació cercada
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. instruments:
-          bibligrafia
-          web grafia
-          dades internes del centre
2- tècniques:
- qüestionaris
- enquestes
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. % de documentació específica  vàlida
FASE 2 :       elaboració del pla de mediació                                                           DATA:     maig 2013                                           HORES: 30h aprox.  
Objectius:
-          creació d’un document on incorpori el pal de mediació del centre.
-          dotar al centre d’eines i recursos en la resolució de conflictes.  
-          proposar la mediació com alternativa en la resolució de conflictes.
Destinataris/àries: comunitat educativa. 
ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. anàlisi sobre la realitat del centre
  2. detecció de necessitats del centre.
  3. estructuració i organització del propi pla de mediació.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. anàlisi documental
  2. observació directe de la convivència en el centre
  3. registres de conflictivitat
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. 100% de l’elaboració del pla de mediació.
FASE 3 : presentació del pla de mediació a l’equip directiu del centre                                                        
 DATA: maig /juny 2013                                  HORES: 2h aprox.
Objectius:
-          presentar el pla de mediació a l’equip directiu del centre
-          proposar la seva implementació pel curs 2013-2014
destinataris: equip directiu del centre
ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. preparació del presentació del pla per l’equip directiu
  2. reunió de presentació del pla
Document escrit del pla.
Ordre del dia de la reunió.
Power point explicatiu d’ús en la reunió.
Acte de la reunió on es reculli tot allò acordat.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Grau de satisfacció de l’equip directiu vers el projecte proposat



MATÈRIA OPTATIVA 1er ESO
FASE 1 :    creació d’una unitat didàctica per la matèria optativa
DATA:  març 2013                                                 HORES: 3h aprox.
Objectiu:
- elaborar la unitat didàctica per la matèria optativa
Destinataris/àries: grup de 16 alumnes de 1er ESO 
ACTIVITATS I CONTINGUTS
-          reflexió sobre els interessos de l’alumnat referent aquesta temàtica
-          reflexió sobre les necessitats del centre en la formació d’aquest alumnat
-          elaboració de la pròpia unitat didàctica
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. instruments:
- anàlisi de dades
- bibliografia relacionada amb la temàtica.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. 100% de la realització de la unitat didàctica
FASE 2 : participació en la realització de matèria optativa: mediem i convivim
DATA:   3er trimestre 2013                               HORES: 16h aprox. 
Objectius:
-          Observació directa dins l’aula
Destinataris/àries: grup de 16 alumnes de 1er ESO 
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1-      Anàlisi de les sessions de la matèria optativa
2-      Participar en les dinàmiques de l’aula.

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1-      observació directe
2-      registre d’avaluació de l’alumnat
3-      enquesta de satisfacció sobre la matèria de l’alumnat.

INDICADORS D’AVALUACIÓ
1-      grau de satisfacció de l’alumnat vers la matèria
2-      grau de assoliment de l’alumnat en els coneixements donat en la matèria optativa.



 [

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada