dissabte, 11 de maig del 2013

ANALITZANT DADES: RESPONSABILITATS I FUNCIONS DEL PROFESSORAT



Continuant amb l'anàlisi de dades recollides del treball del professorat, aquest punt el trobo força interessant perquè demana un treball de reflexió sobre la pròpia tasca docent. 
Sovint tenim molt clars els objectius que volem aconseguir dins al nostra àrea, dins les nostres unitats de programació però quan ens preguntem per l'altra tasca " no escrita" ni apresa durant la carrera, és a dir, la d'estar ajudant a construir personalitats, la d'educar de manera integral perquè els alumnes creixin i es desenvolupen com a persones dins d'una societat canviant, quan hem de parar i pensar en tot això ja ens costa més. mirant els dades del professorat del centre m'he adonat que no hi ha masses diferències entre uns cicles i els altres, i això em porta a la conclusió que tots i totes tenim força clar que s'espera de nosaltres.
A continuació poso el llistat de les quals han sortit. en general són responsabilitats i funcions molt relacionades amb ser model pels alumnes i assumir el lideratge per tal que  els grup classe es desenvolupi en un bon clima.

§              Quines responsabilitats i funcions tenim com a tutors, especialistes en relació a la convivència:

  • Som models, donar exemple. 
  • Educar en valors, prevenint situacions de conflicte. Donar pautes.
  •  Respectar els espais que tenim per resoldre tems de convivència
  •  Disponibilitat, ser proper
  •  Fomentar el diàleg, bon clima
  • Imparcialitat.
  •  Escoltar
  •  Potenciar aspectes positius de cadascú.
  •   Mediar
  • Vetllar per a fer complir les normes.
  • Ser punt de referència.
  • Molta presència
  •  Actitud observadora per detectar possibles conflictes..
  • Cerca suport orientadora
  • Cohesionar el grup per evitar problemes greus.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada