diumenge, 5 de maig del 2013

ANALITZANT DADES: TIPUS DE CONFLICTES

A continuació us adjunto de manera global els resultats de l'aspecte relacionat amb els tipus de conflictes que el professorat creu que són presents el centre.  

Tipus de conflictes que hi ha.
En quins moments i espais es donen amb més freqüència (sortides, activitats especials, a l’aula, esbarjo, passadissos, ...).

Entre alumnes:
-          Competitivitat
-          baralles
-          Faltes de respecte entre l’alumnat
-          discriminació entre l’alumnat
-          violència física i verbal
-          discussions entre profes
-          actituds disruptives que desmunten la dinàmica de classe.


entre alumne- professor:

- desafiament, males respostes cap al professorat.
- Manca de respecte al professor (autoritat).

Entre professors:
-          alguna desavinença en qüestions puntuals


amb famílies:

- divergències amb les famílies(pares que actuen en conflictes entre el seu fill i un company)
- manera de com dir les coses
en les entrevistes



- Durant l’esbarjo
- Estones no dirigides,
- dins l’aula









-          dins l’aula.






-          reunions de nivell, claustre, comissions





- durant les entrevistes

A partir de la graella podem observar que segons la visió del claustre de professorat no hi ha massa conflictivitat, i que quasi a tots els nivells el tipus de conflictes es repeteixen. 
Aquells que es donen més, són els conflictes entre iguals referents a l'alumnat. Això ens porta a pensar qua caldrà actuar en aquest àmbit de manera prioritària.  
Pel que fa entre alumnat i professorat, només sortia en un cicle en dos cicles en concret de primària i a la ESO especialment. 
Referents a entre iguals, entre el professorat és quasi inexistent. Fet que es reflexa en les enquestes de satisfacció que omple el professorat on surt un 85% creu que es treballa amb un bon clima laboral. 
Per últim, en l'àmbit de les famílies, han sortit dos temes molt interessants, per una banda el com els pares i mares veuen els seus fills/es i les relacions amb els seus companys; i per altra banda, com el professorat som capaços de transmetre allò que volem fer arribar a les famílies, com empatitzar i ser un referent. 

En aquests moment, hem cregut convenient, intentar "classificar" tipologia de conflictes perquè així el professorat entenguem tots els mateix. aquestes accions entrarien dins de la fase de sensibilització del pla de mediació, ja que serà o vol ser una manera d'apropar al professorat amb vocabulari, i aspectes de cultura de pau i de la pròpia mediació. queda pendent aquesta tasca per la setmana vinent. 

1 comentari:

  1. Núria,
    resposta contestada sobre la sensibilització.
    Seguim,...

    ResponElimina